jueves, 8 de noviembre de 2012

La infància i els medis que canvien


Després de llegir l’article de David Buckingham apareixen altres reflexions que prèviament tenia i que també senyala l’autor.
Un cop més s’al·ludeix al terme d’una nova era. Ens trobem en un moment en el qual tot està dissenyat per vendre’s i consumir. La televisió, la qual es troba a totes les llars, és el principal punt distribuïdor d’aquests productes i serveis. En referència això l’autor assenyala la descoberta del nen com a un nou objectiu de mercat, s’utilitza l’influencia que tenen aquests en les decisions dels seus pares per bombardejar-los amb grans campanyes publicitàries. A les grans campanyes publicitàries si suma l’accés que tenen cada vegada més els infants a materials que abans estaven limitats als adults.


Enfront a aquesta problemàtica hi ha persones que pensen que és el moment de reforçar el control sobre els nens i nenes. Considero que “controlar” a la infància no és la solució a aquesta problemàtica. Assumeixen els medis la influencia educativa i socialitzadora que tenen? O únicament miren els seus interessos econòmics? Crec que com a societat haurien d’exigir la responsabilitat educadora que tenen aquests grans gegants publicitaris, moltes vegades tant influent com la família o l’escola. Hem de ser exigents i crítics enfront a material publicitari, els que van dirigits a nosaltres mateixos i especialment els que van dirigits a la infància. Podem posar alguns exemples com el fet que cada cop més s’assumeix l’ igualtat entre homes i dones, en canvi la publicitat entorn les joguines dels infants segueix sent pràcticament igual que fa unes dècades: nines i joguines simbòliques de la llar dirigides a nenes i cotxes i joguines més violentes dirigides als nens. Entrem aleshores en una gran contradicció respecte als valors que transmetem des de l’escola i moltes famílies. Cal exigir la responsabilitat educadora a tota la societat, cal pactar socialment una escala de valors entorn a l’educació  i allò que volem transmetre a les futures generacions.









No hay comentarios:

Publicar un comentario